DORUKTÜRK TV

12 Şubat 2013 Salı

Mutlu Tasarım ve Hayatımız

47 yaşındaki Avusturya kökenli grafik tasarımcı Stefan Sagmeister geçen yıl 10. Marka 2009 Konferansı’nda hayat hikayesini ve tasarımlarını anlatan Sagmeister, “… şunu söyleyebilirim ki şu ana kadar hayatımda yirmi kadar şey öğrendim.” İşte Sagmaister’in öğrendiklerinden birkaç madde: 1- Başkalarına yardım etmek bana yardım eder. 2- Hayatın gelecekte daha iyi olacağını düşünmek aptalca. Şimdiyi yaşamam gerek. 3- Yaptığım her şey bana geri gelir. 4- İyi görünmeye çalışmak hayatımı kısıtlar. 5- Lüks tüketimin zevki küçük dozlarla çıkar. 6- Dertlenmek hiçbir şeyi çözmez. 7- Yakınmak aptalca. Ya davran ya da unut. 8- Düşük beklentiler iyi stratejidir. 47 yılın tecrübesini yirmi öğüt içerikli maddeye sığdıran bu değerli şahsın sekiz maddesini sizlerle paylaşmayı uygun gördüm. Ve 45 yıllık naçizane birikimimle benim de çorbada tuzum olsun diyerek bir iki cümle eklemek istedim. Kendimize büyük büyük laflarla, kocaman yol haritaları çiziyoruz. Önümüzdeki seneyi, ay ve gün olarak hem iş anlamında hem de özel hayatımızda planlıyoruz, en azından planlamaya çalışıyoruz. Sanki bu gece uyuduğumuzda birileri bize yarın sabah uyanacağımızın garantisini vermiş gibi. Hangimizin cebinde böyle garanti belgeli yazılı bir kağıt var? Sonrasında gelsin mutsuzluklar. Mutsuzluğa çare arayışları, Depresyon ilaçları, terapiler… Ve sorumluluklardan kaçış başlıyor. Kaldıramadığımızı ve ya kaldıramayacağımızı düşünüyoruz hayatın yükünü ve birlikteliklerimizi… Yalnız kalmak istiyoruz, kendimizi dinlemek adına. Dinlediğimizde ne duyacaksak? Hayatımızı grafik tasarımcı edasıyla tasarlamaya kalkıyoruz, tasarladığımız metin ve çizimin uygulanabilirliğine bakmadan… Velhasıl dostlar bir hayat yaşanıyor ama öyle ama böyle. Çıkmış olduğunuz hayat yolunda hepinize, sağlık ve huzur süreciyle geçen, mutluluk dolu yaşlanmayı diliyorum. Saygı ve sevgilerimle Sabih Samur Bizden Biri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder