DORUKTÜRK TV

5 Şubat 2016 Cuma

SİZ BENİ KANAS OLARAK BİLİYORSUNUZ BENİM ADIM DRAGUNOV






Adım Dragunov.
Snayperskaya Vintovka Dragunova (SVD).
Keskin Nişancı Tüfeği olarak bilinirim.
Sovyetler Birliği yapımı yarı otomatik, uzun menzilli keskin nişancı tüfeğiyim. Türkiye'de Kanas adıyla da bilinirim.
Kanas kelimesinin "Keskin Nişancı Silahı"nın kısaltması olan KNS'den türetildiği ve/veya Arapça "keskin nişancı" (قناص) kelimesinden esinlendiği de rivayet edilir.
Yakın ve orta mesafeli savaş için tasarlanmış olan hafif makineli silah ve piyade tüfeklerinin kullanımı askeri birliklerin uzun menzilli gereksinimlerini karşılamadığı için Evgeniy Fedorovich Dragunov tarafından 1958-1963 yılları arasında Sovyetler Birliği'nde tasarlandım.
1963 yılında seri üretime geçirildim. AK sınıfı silahlar gibi zorlu doğa koşullarında sorunsuz bir şekilde çalışırım.
Şarjör kapasitem 10 mermi olup mermiler şarjöre çift sıra zig-zag şekilde yerleştirilir. 7N1 adında özel sadece SVD/SVD-S için tasarlanmış 7.62X54 mm'lik fişek kullanırım. Bu mermi daha fazla namlu çıkış hızına ve çelik uca sahiptir. Kullandığım mühimmat Rus yapımı PK makinalı tüfeği'nde de kullanılmaktadır.
Gece atışı yapılabilen PSO-1 dürbünü ile kullanılırım. Bu dürbün, gerçek anlamda gece görüşlü bir dürbün olmayıp sadece geceleri atış yaparken nişan almanızı kolaylaştıracak dürbün içindeki taksimatı aydınlatan ve pille çalışan bir aydınlatma sistemim de bulunmaktadır.
Evet ben size bunları anlattım çünkü sizle tanışmadık. Beni tanıyın istedim.
Ben sizlerin şehit adını verdiğiniz gencecik evlatlarınızı; polislerinizi, askerlerinizi onlara bir mermi dahi sıktırmadan yüzlerce metre uzaktan nokta atışı vuran silahım. Yani sizin düşmanınızım.
Kendinize bir iyilik yapın beni tanıyın. Tanıyın ki TEDBİR ALIN!
Önce siz davranın. Ben sizi öldürmeden siz beni öldürün.
Sorgulayın!
Toplantılar yapın. Ölmek kahramanlık değildir.
Tedbir almadan çarpışmak, düşmanının neler yapabileceğini, teknik imkanlarını bilmeden...
Güçlüsünüz biliyorum. Saygı duyuyorum. Ama sizi öldürebiliyorum.
O halde kendinizi sorgulayın. Öz eleştiri yapın!
Bu çocuklara eğitim zayiatı kapsamında bakmayın.
Her bir ölünüzün yani sizce şehidinizin Amirler ve Komutanlar olarak hesabını verebilmelisiniz!
Vermelisiniz ve stratejiler gerçekleştirmelisiniz ki ben sizi öldüremeyeyim.
Bozuk Türkçem ile bu kadar yazabildim. Fazla vaktim yok işim çok.
Size şehitler kazandırmam lazım.
Umarım bu yazım bazılarınızı harekete geçirir.
Kolay gelsin.


Dragunov SVD, 5 Şubat 2016 Sur, Diyarbakır

1 yorum: