DORUKTÜRK TV

6 Mayıs 2012 Pazar

Teşekkürler Collezione

Teşekkürler Collezione
..: 18.01.2007:..

Tekstil Meslek Lisesi ve Üniversite yıllarını saydığım zaman toplam 23 yılını Tekstil sektörüne vermiş bir kişi olarak sanayinin gelmiş olduğu durumu görünce insan kahrediyor. Bizi yetiştiren birinci kuşak hocalarımızın bir kaçı rahmetli oldu. Ali, Göksel ve Turan hocalara Allah’tan rahmet diliyorum, nur içinde yatsınlar.
Bizlere tekstil sevgisini veren, önemini kavratan bu insanlar hiçbir zaman bu kadar kısa bir sürede bu olumsuz noktaya gelineceğini tahmin etmediler, bizlerde onların öğrencileri olarak tahmin etmedik zaten edilmemesi de gerekiyor. Sizi daha fazla sıkmadan konuyu açalım.
Çok hızlı bir süreç yaşandı dünyada. Teknik anlamda bilgimizin gelişmesine faydası olan Alman ve İtalyanlar makine parkurlarımızın hızla yenilenmesine neden oldular. Yapılan tüm yatırımlar lokomotif sektör olarak adlandırılan tekstil ve konfeksiyon sektörünün en az 2020 yılına kadar Türkiye’nin Üretici olmasını gerektirmekteydi (amortisman anlamında). Ve buna paralel olarak bu sağlam zeminde kendi markalarını oluşturarak dünya sahnesinde markalar olarak yer alacak bir Türkiye öngörülüyordu. Maalesef öyle olmadı.
Olması gereken ne idi ve ne oldu?
Hazırlık (ön işlem) Devam etmeliydi
İplik Sektörü Üretim tamamen Anadolu’ya kaymalı sadece KDV’si yüksek olanlar İstanbul’da kalmalıydı. Dokuma ve Örme Sektörü Ana kalemler Anadolu’ya kaymalı, özel, sıradan olmayan kalemler ise İstanbul’da kalmalıydı.
Boya ve Apre Sektörü, çevre dikkate alınarak İstanbul dışına çıkmalıydı. Konfeksiyon Sektörü’nde ana kalemler Anadolu’ya kaymalı, özel, sıradan olmayan kalemler ise İstanbul’da kalmalıydı.
Maalesef böyle olmadı. Dokuma kumaş % 80 oranlara varan büyüklükte ithal edilmeye başlandı. Binlerce işsiz oluştu. Konfeksiyon sektörü yanlış teşvikler ve SSK mevzuatı yüzünden Anadolu’da yeteri kadar başarılı olamadığı için çoğu firma çözümü yurt dışı organizasyonda buldu. Çoğu Çin’e, Mısır’a, Hindistan’a yöneldi. Ve on binlerce işsiz.
İşsizliğe, istihdamsızlığa rağmen büyüyen bir ihracat???
Fakat işsizler ordusu alış veriş yapamayarak dolaylı olarak, dış üretim yaptıran bu markalardan intikam aldı. Ve bugün bu markalar çözümü, % 70’e varan indirimlerde arıyorlar ürün satabilmek için. Bahaneleri ise kışın sert olmadığı. Ne büyük gaflet…
Buna rağmen Türkiye’de kalmaya devam eden, üretiminin % 90’ını Türkiye’de ürettiren bir firma var. COLLEZIONE! Collezione’yi tüm çalışanlarıyla kutluyorum. İyi ki varsınız.
Belki diğer firmalara da örnek olursunuz.
18.09.2006 tarihli yazımda;“…Parası olan iki kişiden oluşan ürün müdürü ekibiyle Çin'de ürettirdiği paçavraları utanmadan kendi marka etiketini koyarak ve yine utanmadan yıkama talimatına "ÇİN’DE ÜRETİLMİŞTİR" ibaresini yazarak satışa sundular mağazalar zincirlerinde.
Sonra törenlerde bağırdık "Ne mutlu Türküm diyene".
Trakya'ya serbest bölge kuranlar, Türkiye'nin en büyük jean firmaları, çocuk giyim markaları hepsi birer birer Çin'e gittiler.
Nerede singerci, overlokçu, reçmeci, çift iğneci, ortacı, son ütücü?
Gün ola, devran döne, derler ya.İşte o gün geldi. Artık bilinçli tüketici yıkama talimatına bakıyor ve "ÇİN’DE ÜRETİLMİŞTİR" yazılı ürünü almıyor ve ALMAYACAK!
Çünkü biliyor ki her aldığı ürün bu sektörde bir kişinin daha işsiz kalmasına sebep olacak.
Umut ediyoruz bu uygulamaya giden dev firmalar doğru yolu bulup tekrar özüne döneceklerdir.Yoksa memlekette müşteri kalmayacak.
Sadece Türkiye'de üretim yapan tekstil firmalarına sesleniyorum. Gelin bir seferberlik başlatalım. "TÜRKİYE'DE ÜRETİYORUM !" sloganımız olsun.
İşsizlik sorununu hep beraber çözelim.” demiştik !

İşte aynen böyle bir uygulamayı etiketlerine, üretildiği ülkelerin bayraklarını koyarak haksız rekabeti engelleyen ve tüketicinin ürün orijinini bilmesinin bir hak olduğunu gösteren bir marka ve yönetim.
Akyiğit Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit’e uygulamasından ötürü ve Türkiye’ye sağlamış olduğu istihdamdan dolayı teşekkür ediyoruz.
Yalnız bir hatırlatma yapmadan da geçmek istemiyorum. Lütfen Türkiye’de ürettiğiniz bu değerin tapusu yine Türkiye’de kalsın. Amerikalı ve Avrupalı yatırımcılara hisse satmak yerine Collezione isim kullanım hakkını kiralamak çok daha mantıklı bir büyüme sağlayacaktır kanaatindeyim.
Türkiye’de üretmeye devam edenlere şükranlarımı sunuyorum.....
Bu yazı 462 kere okunmuştur.



Bu makele için yapılan yorumlar


rojda
20.01.2007
SAYGIDEĞER MÜDÜRÜM YAZINIZI OKUDUM ,SİZE İÇTENLİKLE KATILIYOR VE DESTEKLİYORUM.BU BU ÜLKE İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE HASSAS BİR KONU BUNU KALEME ALDIĞINIZ İÇİN TEKRAR SAYGILARIMI SUNUYORUM.

NERGİS ERTEKİN
20.01.2007
KATILIYORUM
VE SON ZAMANLARDA JEANS MODELLERİ DÜNYA MARKALARI İLE YARIŞIYORR SÜPER
TEBRİK EDERİM

süleyman
18.01.2007
sayın samur yazdıklarınıza harfiyen katılıyor collezione yi ülkemizde yatırımından dolayı başarılar diler, sizide bu yorumunuzdan dolayı tebrik ederim

ah türkiyem
18.01.2007
fransız markası değil mi collezzione yoksa ben mi yanlış biliyorum?Yani Türkiye de bir yabancı marka fabrika kurup üretim yapıyorsa bu bir bakımdan iyi olabilir ama sadece bir bakımdan.Tekstil gibi devleşmemiz gereken bir alanda Türk markası yerine bir yabancı markaya teşekkür edecek hale geldik vay halimize biz ne hale geldik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder